NUSAJAYA TOUR :)


hello semuaaa . pening kepala hari ni. dengan komentar, kuiz saat-saat akhir, prepare untuk final exam minggu depan. fuhhh*sambil lap peluh. tapi tu memang lumrah la jadi student la kan? rilek laa mieya, u can do it ! yeahhh !!

haaa,walaupun hari ni agak pening dengan benda-benda "mengejut",tapi semalam memang enjoyyyy habis. kami buat trip ke Nusajaya *kota iskandar, Legoland & puteri Harbour dan makan malam di Lagi Best steamboat. alhamdulilah, untuk trip ni, group aku yang handle. berjalan agak lancar jugak sebab group bagi kerjasama terutama dari encik azhar & noh. XD

so bermulalah cerita panjang leber ea . hihi :3
pukul 7.00 pagi kami dah berkumpul di kolej. aku antara yang terawal jugak laa yang datang. masa tu aku dah cuak sebab coach tak sampai lagi. biasanya kalau encik zainal*coach captain FD Gemilang datang awal. aku risau sebab aku lupa call untuk buat confirmation. aku ingat untuk confirm dengan pemandu pelancong jer. tak lama lepas tu, muncul jugak la coach tu. fuhh, legaaa. lepas tu, miera,kak shila,dayat & azam pun ada jugak. memang gagap aku buat komentar dalam bas, terpaksa "hutang" dengan puan su. tapi tadi dah bayar la "hutang"" komentar tu. berbalik kepada cerita tadi, kami lambat sikit dari masa yang ditetapkan sebab kami bertolak tu kan waktu puncak. masa orang keluar kerja. bak kata TG, encik firdaus , monday sindrom. kami sarapan pagi di R & R Gelang Patah. lepas tu terus pegi ke Kota Iskandar. tapi singgah kejap sebab masa mencemburui. TG bagi penerangan sikit & ambil gambar kenangan. walaupun aku dah 3 kali ke situ tapi kalau ada ambil gambar, mesti ada mukaku. hihi :3

pensyarah & pelajar Sijil pelancongan & pengembaraan
bersama encik firdaus * tour guide @ bangunan sultan ismail, kota iskandar yang menempatkan parlimen negeri Johor

@ dataran mahkota , bangunan di belakang tu bangunan Dato Jaafar Muhamad menempatkan pejabat sektrariat negeri Johor

bersama senior-ii yang dah habis belajar
dayat, miera,mieya & kak shila

lepas tu , kami pergi ke Legoland Malaysia. masa untuk jadi kanak-kanak riangggg !! yuhhuuuuu~
mieya @ pintu gerbang Legoland Malaysia :D

L for LEGOLAND

lompat !!

seronok nya dalam nih.. ntah , hampir semua game aku naik. hahaha.
pertama tu, pergi ke miniland. di situ ada 7 keajaiban dunia macam taj mahal, tembok besar cina dll.. lepas tu  aku dengan si noh pergi ke imagination *4D .. mak ai ! best ! pakai kacamata 4D tu. siap ada salji & hujan lagi turun . habis basah ! hahaha .. exited pulak tu kalau angin tiba-ii kuat.. aku & c noh masuk 4D ni sampai 2 kali. lain cerita laa. first masuk kosong jak panggung tu, kalau kedua masuk dengan member-ii lain, penuh dengan orang ramai walaupun hari isnin. lepas tu kami berdua naik ke menara taming sari versi legoland. tinggi jugak, nasib baik tak gayat. 

lepas tu aku di cabar untuk naik roller coaster.. hmm , first takut jugak , lepas tu ketagih laa pulak .. hahahaaa .. ada 3 jenis roller coaster di Legoland , semua aku dah rasa. naik 4 kali pulak tu.. haha , exited tak kak ton ? aku naik yang paling tinggi dulu. ingatkan seram sangat , dah naik , sumpah langsung takda perasaan takut , rasa "gantung" adalah. lepas tu naik yang kedua tu. rendah sikit tapi dia round 2 kali la. roller coaster ke 3 tu yang seronok* sampai dua kali aku naik sebab baru  ada "rasa" roller coaster. turun pun menjunam ke bawah. agak senak di situ tapi seronok la ..hahaa .. yang ni 4 orang jak muatannya. first naik duduk belakang, tapi sanggup naik untuk kali yang kedua sebab mau rasa feeling duduk di tempat paling depan .. hahaha. tapi sama jak rasanya sebenarnya.. kami naik jugak boat-ii tu..lepas tu, aku dengan si noh bersemangat bergambar . memang macam model lah.. hahaha.. pastu masuk 4D lagi sekali. cerita yang kedua lagi best sebab dia punya salji , angin, hujan betul rasa. basah baju aku.. lepas tu pegi land of advanture jugak. yang ni kalau naik memang basah laa. naik perahu tu dari bawah , lepas tu bergerak naik ke atas, turun dari gelongsor tu. yang paling kelakar di legoland tu masa aku dengan si noh masuk ke bahagian mummy tu . ala-ala padang pasir la konon . kami tak tau macam mana nak guna pistol untuk tembak mumia tu .. hahahaha .. lepas tengok budak di kereta depan kami tu pakai pistol tu m baru kami tau function sebenarnya.. dah tau tu pun memang dah dekat pintu keluar.. maluuu .. yang kali ke dua pulak kami jadi bomba. dah la kereta bomba tu kena tekan, macam pam air zaman dulu-ii tu.. penat nak mamposs ! lepas tu kami punya pam air untuk padam api di rumah terbakar tu tak berfungsi .. sengal betul .. dah nak abis baru air keluar.. hahahaha, kelakar .. kami orang paling last sampai, yang tak boleh blah tu dikalahkan oleh budak-ii .. ishhh , tak boleh jadi nih..

aku beli jugak key chain legoland untuk simpanan .. last sekali pegi lagi di land of advanture.. masa ni aku kena paksa oleh si miera naik perahu tu.. hahahah , seronok rupanyaa  walaupun basah. menyesal pulak tak naik awal-ii..


KL

masjid jamek


noh, mieya & ammar



ammar, iqa, mieya & noh :)

 saya dah sampai taj mahal. anda bila lagi ? hahaha

imagination ~

@ 4D with noh

@menara taming sari versi legoland

pemandangan dari menara taming sari :)
legoland hotel, roller coaster dll.. tapi sayang, taman tema air belum buka lagi..

yang ni feeling-ii nak jadi permaisuri.. hahaha.. 



tempat ni OTW pegi naik roller coaster yang paling tinggi !



mainan budak-ii .. hahaha

penat + pening ~ 
kesiann ~




gambar bawah ni ! 
sekali lagi di miniland ! hehehe 
KLIA

BRUNEI ~

 ni ntah kat mana.. hihi :3

wahh , belakang tu kenal tak ? tembok besar cina tuu ~


@ Land of advanture

kedai beli keychain .. mahal :'/

mieya, jeevita, iqa & amar :)

kali ke dua di 4D~
with jeevita syg :*


okay di sini laa start kejadian yang kelakar & tak boleh blah !! haha

noh dengan exitednya ambil gambar .. haha
nampak tak dua benda warna kuning tu ? yg tu laa kami tak tau functionnya .. haha
rupanya pistol tu kena tarik keluar , taupun lepas tengok budak-ii depan kami main .. hahaha

bestttttt !

like a boss @ puteri harbour, nusajaya :)

sopan tak kak ton ??

pelabuhan feri dari seluruh dunia~




 feeling-ii jadi orang kaya dalam masa sehari .. like a boss.. hahaha

walaupun shela tu tengah cramp, tapi sempat jugak ambil gambar .. haha

classmate :)

makan malam @lagi best steamboat !

ni pulak hadiah dari encik madi & encik azhar. adakah patut bagi aku patung katak ??
hahaha , tapi terima kasih banyak-ii laa. aku lah satu-iinya yang berutung, sebab orang lain tak dapat. hahaha
masa kat puteri harbour tu , diorang siap ambil gambar dengan pemain JDT lagi .. hahah , tapi aku dak kenal pun. lagipun pemain tu baru nak masuk , pablo aimar.. hensem jugak.. hehehe. aku aku xda kesempatan la nak ambil gambar .. gambar-ii ni pun banyak lagi yg belum upload, tapi takkan laa nak upload semua kan ?? hehehe, so , lepas ni focus untuk kuiz & final dulu laah.. setakat ni la ceritaku , byeeee ;)

4 ulasan:

  1. hebat...dah hampir 1 semenanjung ko ronda....

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe.. ronda pun ada yg support .. maunya dak untung .. hihi :3

      Padam
  2. mia....bestnyaa....fuhhhhyoOO....dari awal aku baca sampai akhir..gila weHh..!! untunglah mia.....besarnya Legoland tu mia... semua tempat ada part2x nya kan?? wah tembok china...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe .. terima kasih sbb sudi baca entri panajng berjela ni .. memang seronok rika.. hhehehee

      Padam

hai semua. terima kasih kerana singgah sini. tinggalkan komen di sini,1 pun dah okey tau? salam sayang dari Mieya..