for your information :3


jujurlah sayang,aku tak mengapa.. biar semua jelas telah berbeza ..
jika nanti aku yang harus pergi , ku terima walau sakit hati ..

cehh , ada pulak lagu sandiwara cinta di atas tu kan ? hahaha ... iklannn .. setelah sekian lama aku menyepikan diri, berkubur seketika di dalam alam barzakh   blogger nih.. maklumlah, pergi tenangkan diri, bercuti laa katakan .. dapat cuti dua minggu lepas exam hari tu, aku pun balik kampung @tawau ... balik malam takbir .. perhh .. sayuu , rasa macam perantau pun ada .. hihi .. lepas tu beraya rumah nenek & raya ke4 aqiqah anak-ii buah .. memang balik tawau, berjalan jak kerja ku .. satu tawau di ronda .. memang balik untuk berfoya-ii .. banyak gambar sebenarnya , tapi tapi tapi aku tak tau macam nak save dalam laptop .. copy gambar-ii dari henfon .. dah cuba tapi lain pulak jadinya.. makan, lepak, nonton wayang, pegi sega main game, gossip dll ..  haha.. agak berfoya-ii di situ .. tu sebenarnya "balas dendam" .. mungkin sebab aku lama tak balik, lagipun kan masa tu baru lepas exam , so release tension laa .. 
 yang paling penting, azab aku masa nak balik tawau tu .. first aku di belikan tiket tapi masa tu aku tengah exam.. so, tiket aku pulang balik (kl-tawau, tawau-kl) hangusss .. nasib baik la di belikan tiket baru .. lepas tu masa nak ke JB central, bas malam tu memang bermasalah .. erhhh .. aku ingatkan tak jadi balik ke tawau suda , tapi nasib baik laa okay jugak , jam 9 gitu akhirnya ada jugak bas yang pegi JB central .. dah sampai JB central , aku memang main hentamm .. konon-ii tau jalan la tu .. nasib baik la pernah ada trip pegi jb central hari tu so tak laa sesat kan ? sampai JB central, aku takda tiket sebab belik online kan ? aku pun pandai betul, nombor tiket tu aku tak simpan pulak .. so, kena laa call si +Kathy Rbain di rumah, minta tolong salinkan number tu .. dah masuk dalam kereta api, nasib aku pulak bersebelah dengan pak cik *  isteri & cucu di kerusi sebelah.. peramah , tapi pening sikit sebab diorang banyak cakap .. dah laa kerusi dalam train tu keras .. aku lagi kesejukan .. lupa pulak nak bawak jaket .. sabo je laa .. bayangkan aku terbangun 2-3 pagi pacik & macik tu boleh bawak aku berbual ... siap pelawa makan asam-ii lagi .. haduyaiii !! 

tu cerita dalam train , sampai kL sentral aku nak cari toilet la kan , semalaman kot tak jumpa toilet .. tu pun satu hal .. toilet dekat KL sentral full .. siap berbaris lagi .. dua kali aku masuk, dua-ii kali jugak orang berbaris .. perhh .. lepas tu aku round laa KL central untuk cari bas ke LCCT .. mak aii .. guaaa sesat pulak .. ntah berapa kali pusing-ii, keluar masuk , naik turun .. akhirnya berbekalkan ketabahan aku , akhirnya jumpa jugak bas ke lcct .. tu pun kena turun tangga ke bawah & kawasan depan bas ke lcct tu bangunan tengah di bina .. tempat pun agak "ekslusif" di situ .. apalamacam kan ?? haha .. okay , dah tu dalam sejam perjalanan ke lcct tu , memang aku tidurr sepanjang jalan .. maklumlah tidur dalam keretapi tu satu benda yang sangat "azab" .. dah sampai lcct .. tujuan utamaku TANDAS .. buang apa yang patut, siap mandi lagi .. aku letak aku punya beg diluar , aku mandi walaupun takda orang yang jaga barang ku .. aku tak fikir barang ku hilang tapi aku asyik fikir kalau lah ada orang jahat masukkan dadah dalam beg ku , CONFIRM ke penjara .. risauuu tu memang risau tapi badan dah melekit-ii so aku bantai mandi kat situ .. dah tu barulah aku stay di lcct untuk tunggu jam 3 petang ( tunggu dari 8.30 pagi - 3.00 ptg) terbaik kan ? aku pun buat lcct macam rumah sendiri , lepak , siap cas henfon kat situ .. okay , dah tu aku pun pegi laa check in*pakai kiosk jak pun .. dari malam sampai ke pagi, pagi ke petang.. ingatkan flight okay laa kan ? ikut jadual rupanya DELAY .. perhh , aku dah muka tak macam muka orang dah .. rimass tahap rimauuu .. ikut hati memang aku baham sorang-ii kat lcct tu , tapi nasib baik la aku masih berbekalkan sedikit iman .. cehhh , ayat aku malam ni memang puitis + sastera kan ?? hahahahaha ... haa , akhirnya sampai jugak aku ke tawau.. dan sekarang ni selamat, alhamdulilah dah sampai ke kota tinggi semula .. semalam baru aku sampai sini sebab singgah 2 malam di klang.. rumah akak aku jugak laa .. 

okay , hari ni punya cerita .. pendaftaran sem baru .. dah masuk sem 2 .. pukul 2.30 petang baru bertolak dari rumah , tu pun singgah pejabat pos lagi untuk beli wang pos .. aku antara yang lambat daftar jugak .. hihi .. dah bayar yuran dll tengok result sem lepas .. ALHAMDULILAH .. aku punya pointer 3.93 .. lagi sikit nk dapat 4 kan ?? tapi takpa .. usaha lagi mieya .. kau bolehhh !! bertindak atas kemampuan !!! first aku , kedua encik azhar, ketiga encik madi & keempat encik John .. yang lain aku tak pasti sangat laa .. aku harap semester 2 boleh kekalkan momentum , atau tingkatkan lagi jadi 4 kan ?? in sya Allah , aku bolehh :')

moga dipermudahkan kami untuk menerima ilmu , dan di permudahkan kami untuk memberi ilmu .. hindarkan lah kami dari rasa tinggi diri, riak , buruk sangka & kesombongan ya Allah ..
aamiin :)

okay laa , cerita dah panjang sangat ni .. lain kali , update blog ni lagi eaa :)

2 ulasan:

hai semua. terima kasih kerana singgah sini. tinggalkan komen di sini,1 pun dah okey tau? salam sayang dari Mieya..