3hari 2 malam : Trip ke KL , Shah Alam & Putrajaya

hey , lama dak update  blog. buzyyyy ! dari hari tu lagi aku mau update , dak jugak dapat . banyak trip , assignment , dekat final exam lagi . 4 & 5 jun ni ada  JB tour & final exam . fuhhh , habis laa . ada pak sheikh , ada puan yan .. gulppp ! risau gua . lepas tu , ada kena pegi Melaka lagi *3 hari 2 malam , tanggal 7 jun (jumaat) sampai la hari ahad . aku pun dak pasti buat apa pagi sana sebab baru jak trip ke Melaka hari tu .
lepas ke Melaka , kami pegi Terengganu . macam bercuti la kiranya . 1 kolej pergi dengan pensyarah , student , ex student dll . yeayy ! rasa dak sabar pulak ,tapi yang aku takut ni final exam . exam slide & komentari dalam bas . risauuu :'|

bermulalah kisah panajng berjela malam ni ~
*hahaha , ada aku kesah ?

aku mau cerita ni pasal trip ke KL , SHAH ALAM & PUTRAJAYA . 21 Mei - 23 Mei 2013 , isnin yang lepas-lepas . bukan 3 hari 2 malam , tapi 3 hari 3 malam yang lebih tepat . malam pertama tu tidur dalam bas .  hehehe . kami berkumpul di kolej pukul 12 malam & bertolak dekat pukul 1 pagi *21 mei . ada TG jugak . encik Firdaus . lepas tu , kami sampai di R&R  seremban dalam pukul 4 lebih , abang captain tu bawak bas kaju sangat . dalam pukul 5 lebih , kami turun untuk untuk mandi , solat & sarapan . pukul 7 pagi , kami dah start perjalanan ke Kuala Lumpur . ada sedikit "macet" , maklumlah waktu-ii puncak .

hari pertama kami di Kuala Lumpur , 2nd day ke Shah Alam , 3rd di Putrajaya .
di KL , lawatan pertama di Dataran kemerdekaan , berdepan dengan Bangunan Sultan Abdul Samad . tapi masa tu ada renovation . so , tak cantik la . kalau dak silap aku la , ada "citrawarna" kot .
lepas tu kami gerak ke Galeri Kuala Lumpur , kalau sampai di sini sebenarnya dak payah buat heritage walk , sebab dah lengkap maklumat . tapi kami buat jugak heritage walk sampai la ke pasar seni . di pasar seni tu sempat jugak la member-ii beli barang-ii . 15 minit jak kot masa yang di bagi .
lepas tu kami pergi ke KL  Tower & Istana Negara Lama . BEST !
KL Tower tu kami naik di Obsevation deck , dapat la melihat keindahan bandaraya Kuala Lumpur .Istana Negara Lama ni pulak sekarang dah jadi muzium Diraja . di dalam tu tak boleh ambil gambar tau ! Istana Negara yang baru di Jalan Duta , tapi kami tak pegi pun .. Lepas dah lawat Istana Lama , kami pun berjalan kaki ke belakang Istana untuk makan tengah hari . naik bukit .makan di ikan bakar Ballemy . penat , tapi lapar punya pasal aku gagahi jua.
Dah makan , sepatutnya check in hotel di Brisdale Hotel *area chow kit road , tapi ubah sikit intenerari , kami habiskan akitviti dulu lepas tu baru check in . kami pegi zoo negara , tapi bayarannya , mak oi ! mahal .. lagipun cuaca dak mengizinkan , so kami pun balik . masuk bilik , aku rehat , member dah pegi mandi kolam dengan pensyarah . aku tak larat . so , tinggal lah aku sorang-ii . boleh la mandi lama-ii . hehehe . 
dah siap , dah rehat , kami pun pegi laa berjalan kaki untuk makan malam di kampung baru . perhhhh , jauhhh restorannya . tapi demi makan , aku relaaaaa . aku tak tau nama kedainya , tapi memang terbaik laa . restorannya full house . ada kerang bakar segala bagai . ada kerabu maggi la , belum lagi pencuci mulut pulut mangga .. ohh , nikmatnya .. hahaha .. lepas tu kami pun pulang ke hotel .

bangunan sultan Abdul Samad tengah renovate :'|

KAMI  *mieya , miera, suha , nana :)

@KL GALERI





shah jadi TG 
pertemuan dua sungai . sungai Gombak dan sungai Klang.
di tengah-iinya masjid Jamek

miss Elle @ KL TOWER

@pasar seni / central market

pemandangan dari atas observation deck @ KL TOWER

wah ! indahnya bandaraya Kuala Lumpur .

Malaysia cultural Village @ kL Tower



@ istana lama / muzium diraja di jalan Istana


TG tu tanya aku , kenapa mulu di panggil penceroboh ? 
hahaha , agak-ii apa aku jawab ?



muka-muka kelaparan . naik bukit baru jumpa kedai makan .
hahaha .

dah nak balik !


zoo negara :D

KLCC
senget lak aku ambil gambar ni .
 tapi cantik kan bulan tu ? 


bilik kami berempat @ hotel Brisdale , KL .


pemandangan dari bilik hotel tingkat 14
siang & malam :)


hari ke 2 , kami pergi ke Shah Alam . sarapan di hotel .. sedap la kan :)
dalam itenerari sehari suntuk dalam i-city shah alam , dari pagi sampai petang , so , TG bawak kami pegi melawat masjid biru / masjid shah Alam / Masjid Sultan Salahuddin . Kubah masjid ni masjid kedua terbesar di dunia . kami pun masuk la kedalam masjid ni .. kagum + bangga dapat masuk masjid ni :)
lepas tu kami buat la shah Alam tour . singgah jugak di stadium shah Alam , semangat aku ! hehehe . lepas tu kami pun pergi la di I-city Shah Alam . mula-mula pegi ke snow walk .. best ! macam di luar negara . salji tuu .. lepas tu kami masuk di i-city trick art museum & last kami masuk di taman tema air i-city . semua jenis gelongsor aku cuba . ada yang naik sampai dua kali . dah la tak pandai berenang . hahaha . apapun , aktiviti di shah Alam ni BEST ! dari pagi sampai ke petang . lepas tu kami makan malam di Nasi Arab di seksyen 7 , shah Alam . aku cuba gak air teh arab . boleh laa jugak aku telan . lepas tu kami pegi petaling street / china town & naik komuter gi KLCC . sempat lagi beli jam dekat petaling street .sama dengan nana & suha .


ha , nampak tak lampu candelier tu ? betul ka aku punya ejaan tu ?
haaa , tu hadiah dari sultan selangor tau . ada 4 lampu kesemuanya.



@masjid sultan Salahuddin / masjid biru Shah Alam


we are here @ STADIUM SHAH ALAM :)
oyeahh ohyeahh !


dengan azam .






main gelongsor ais lagi . hahaha :D

beratur tunggu giliran ..

yuhuuuuu . 




bersama pensyarah & miera :)


@trick art museum i-city shah Alam







@i- city water park

untuk masuk water park & locker

yeay ! sama kan jam kami ? heheee

hari ke 3 kami ke Putrajaya . di sini kami buat Putrajaya tour di Tasik Putrajaya , Jambatan Perdana , Perdana Putra , Masjid Putra . singgah jugak di Beryl's chocolate . dapat jugak merasa coklat percuma . coklat perisa durian , perisa cili , ntah berapa jenis perisa coklat aku telan sampai sakit tekak .
 kami buat tour di tasik putrajaya naik "dondang sayang" . best ! macam river cruise melaka jugak , tapi tasik putrajaya ni lagi besar la kan ? dalam 45 minit la perjalanan pulang balik nya . kami makan tengah hari di alamanda putrajaya . makan kfc la . tu la harga paling standard kan ?
lepas tu kami pergi ke masjid besi / masjid sultan Mizan Zainal Abidin untuk lawatan & solat zohor . lepas tu kami pergi ke fesitval belia Putrajaya . ternampak gak kelibat artis macam raja farah , iqram dinzly , cat farish dll . tapi sempat ambil gambar dengan raja farah jak . 


tunggu "turn" naik dondang sayang :)





with suha :)
naik perahu dondang sayang :)










@ masjid Putra , Putrajaya 

@masjid besi / Masjid Sultan Mizan Zainal Abidin

dari dalam masjid besi 


di hadapan istana kehakiman ada festival belia 2013 .

bersama Raja Farah :)

haa , panjang gila cerita aku pasal trip . lepas dari festival belia tu aku dak ikut balik johor coz aku dapat pelepasan untuk stay di klang . puan su 7 adik dia yang hantar aku gi KTM komuter . dari situ naik komuter sendiri sampai KL central , dari KL central ke Telok gadong . then , gba ambil aku . jumpa mak bapa & anak-ii buah . c adam pun jumpa jugak .. hehe . & masa round-ii aeon bukit tinggi rupanya ada pelakon adam hawa & cerita-ii aisya sofea *aisya sofea pun ada . tapi tak sempat ambil gambar laa . masa kami datang tu artisnya belum datang lagi , ada aaron aziz , adi putra dll . yang paling penting aku dah jumpa buku yang aku idam-idamkan . JONI TOGO #rangkaian momok di popular bukit tinggi . yeayyy ! semangat , walaupun kopak , aku beli jugak buku tu .. harga rm 29.90 tapi masa tu ada diskaun dapat rm 21 . happyy :)

mimi , fizi , danish


bersama adam :)

buku idaman ku dari darjah 5 . umur 19 tahun baru dapat beli .
hahaha :B

balik hari khamis sebenarnya , jumaat cuti sempena wesak & aku pandai-ii ambil cuti hari isnin tu .. apa daknya isnin baru naik bas dari shah alam ke larkin . dari pukul 9.30 pagi , 3 lebih baru sampai larkin . dari larkin naik bas ke kota tinggi sampai kota jam 6 lebih . penat tau !! ok laa , aku belum hafal komentar untuk esok , lain kali aku sambung . chowww , peace yoo .. hehe :)

8 ulasan:

  1. Balasan
    1. best akak .. lagipun first time pegi tempat2 ni .. entri pun panjang sgt kan ?? hehehe

      Padam
  2. Balasan
    1. eh mesti laa .. sebenarnya ada banyak lg gmbr , tp malas upload .. telampau banyak . ehehehehe

      Padam
  3. miaaaaa...mia...mia...bnyak nya aku mau tanayk ko ne..!! pergh..!! huuu..!! semput qu..hehehheeh...miaa... sebelUm tu...besttnyaa..miaa...perghh..qu nmpak gambar ,qu baca entry ko..ney..eee..jelouse..nya qu..hehehe..yg paling menarik qu tengok tu..Masjid yg kna guna baju khas tu,then..I-city..tu haaa....mia..bila kau bwa aqu pi sna...melancong..engeh..ngeh..ngeh..hehhe..dah mcm karangan dah kan Blog qu hehehe..perghh..excited..gila qu membacanya..mia..mia..mia..hehhe..apapun good luck dear.. >.< miss u

    BalasPadam
  4. owhh yah..satu lagi..mama mu bila pegi Johor???

    BalasPadam
  5. hehehee . memang best !! in sya Allah , panjang umur , murah reeki , ko dtg r g sini .. banyak tempat best-ii ,. apa lg ko mau tnya ?? kol or mesej jak aku .. hehehe .. mak ku x dtg johor , 1 bln 7 mak ku balik twu . tQ , good luck too :)

    BalasPadam

hai semua. terima kasih kerana singgah sini. tinggalkan komen di sini,1 pun dah okey tau? salam sayang dari Mieya..