latihan kebakaran ..



hello , how are you my darling today ?? *eh , nyanyi lagu i do adore laa pulak . aku updalte blog sambil dengar lagu adele *someone like you .. cari feel kononnya . lagu sedih-ii & sayu macam pusara di lebuh raya pun layan .. sebenarnya kebelakangan ni aku memang tak ada masa uodate blog , tapi memandangkan esok ahad *minggu depan pun cuti seminggu & jam 11 malam ni ada THE ITALIAN JOB , jadi aku pun mengambil keputusan untuk mengupdate blog .. macam skema pulak ayat di atas ni kan .. hehehe .. 
sambil-ii tu aku pun jenguk gak twitter ku , mau tau update bola JDT  vs Selangor .. #TheRedGiant #VivaSelangor .. walaupun aku orang sabah yang tinggal di johor tapi aku sokong selangor .. hehehe . apa laaa , memang tak kenang budi langsung kan , langsung aku tak ada kena mengena dengan selangor .. ehh , sukati aku laa mau sokong yang mana .. aku minat mahali , asra ,amri dll .. JDT walaupun ramai star , tapi aku dak minat sangat .. setakat ni , keputusan 1-0 . selangor mendahului 1 hasil jaringan mahali jasuli .. yeayy .. go selangor .. luaskan kuasamu selangor .. opsss , silap .. luaskuan kuasamu tu untuk harimau selatan .. ampun , saya tersilap .. sembah patik harap di ampun .. 

ok fine cerita aku memang jauh menyimpang .. sebenarnya aku mau update pasal aktiviti kolej yang bertarikh 4 april 2013 .. opsss , sebelun tu aku mau mengempen *bukan untuk PRU13 ya .. ni untuk anak buah ku maizatul iqma , merangkap room mate ku .. dia besday 2/4/2013 (umur 12 tahun ) .. alhamdulilah , KFC lagi . 8 /4/ 2013 ni pulak besday kakak aku , merangkap ibu kepada si maizatul ni .. hehehe .. kalau anak punya besday belanja kfc , kalau ibu punya besday agak-ii di belanja apa yaa ? hehehe .. & dak di lupakan jugak , untuk arwah abang ku Agong Mohd yang meninggal pada 4 / 4 / 2001 . maknanya dah 12 tahun dah pergi .. moga-ii di tempatkan di kalangan orang yang beriman .. yang pergi tak kembali . patah tumbuh , hilang berganti bak kata orang . sebab  2 hari selepas anak sedara aku lahir , abang aku meninggal :(

ok , berbalik kepada cerita asal *aktiviti kolej .. 4/4/2013 .. ada latihan kebakaran .. hari tu aku datang awal gi kolej .. kiranya paling awal sampai la , aku dengan dayat masa tu .. pas tu miss elle panggil kami . dia suruh kami jadi mangsa kebakaran * pengsan la kononnya . aku di suruh sembunyi dalam tandas tingkat 3 , dayat di pantri tingkat 2 . tapi kawan-ii lain tak tau laa . dalam pukul 10 gitu , ada bunyi bomba . tapi bukan siren kebakaran . masa tu aku tengok dayat dah pegi bawah .. aku belum gerak lagi . takut kawan-ii perasan . lepas dapat signal dari miss elle , aku pun gi sembunyi la .. lepas tu ada siren kecemasan dah .. diorang semua pun turun .. tapi belum perasan kami hilang lagi .. dah lama dalam tandas tu aku dengar bunyi but orang naik tangga . aku dah tau la , ni confirm bomba yang naik ni ..  aku duduk jak atas singki tu sampai la dia masuk dalam tandas .. ada dua orang bomba masuk . satu dah berusia sikit , yang satu lagi muda , orang sabah , muka ada iras-ii randy pangalila .. hekhek .. mungkin diorang sangka aku betul-ii pengsan*sebenarnya tu lakonan semata .. dia cakap mau dukung aku ke tingkat bawah .. aku cakap la aku boleh jalan sendiri . tapi sampai G , diorang suru aku stay situ , ambil nama .. lepas tu dia cakap mau dukung x , aku cakap tak mau .. lepas tu diorang mau angkat pakai kerusi , kerusi tu ok laa .. tak jugak berdukung-ii kan .. bukan muhrim .. hehe .. tapi aku cakap xda stretcher  kaa ? last-ii di usung gak aku yang sihat walafiat ni pakai stretcher , ya laa . berlakon pengsan punya pasal ..ngehngeh .. masa aku sampai tu , dayat belum ada lagi .. tak lama lepas tu aku tengok dia turun tangga siap di papah dengan 2 orang anggota bomba dengan muka-ii penat , macam betul-ii lepas pengsan .. pandai berlakon jugak rupanya  .. hehee .. nanti jap aku upload gambarnya ok ..

erkk , saya mangsa kebakaran :(

dua orang mangsa telah berjaya di selamatkan .. 
hahahaha :B

amboi , dayat siap dipapah oleh abang hensem lagi .. hehehe



pemenang award .. hehehe



lakonan semata-mata .. hehehe




mendongak keatas semuaa .. tunggu mangsa berjaya di selamatkan oleh ahli bomba .. 
hohoho ..


ok , abang yang pegang batang kayu tu hensem .. :)

api api ! tolonggg ..

en aswad jadi bomba ..

encik ali & barisan ahli-ii bomba :)


2 ulasan:

hai semua. terima kasih kerana singgah sini. tinggalkan komen di sini,1 pun dah okey tau? salam sayang dari Mieya..