jadi fasilitator :)

hai semuaaaa . apa khabar  ?
 lama dak update blog . idea xda , malas , masa xda . ya laa , aku kan "buzy" . hahahaha . konon buzy laa . 
hmm , hari ni aku mau cerita pasal kolej sikit laa . 

5 februari 2013 , aku jadi fasilitator . cehh , macam ayat bangga pulak kan ? alaa , budak kelas aku jak yang terlibat ( aku , nana , suha , miera , dayat , shah , akmal , en salleh dengan en razak , azam jak xda coz dia sakit ) minggu lalu memang xda kerja laa di kolej . dari isnin sampai jumaat memang melepak n buang karan kolej jak . sekarang pun cuti lagi , raya cina kan ? cuti seminggu beb . ok , berbalik pada cerita kami jadi fasilitator tu sebenarnya kami kami jaga budak sekolah rendah . budak sekolah agama felda pasak , kota tinggi , johor . syoknyaa . 40 orang pelajar semuanya . datang kolej sebab mau buat kursus kepimpinan . 40 org , bahagi 2 kumpulan besar . separuh dengan miss elle , separuh lagi dengan puan yan . aku di bawah puan yan . syok masa buat sorakan , aku punya group ikut cakap . mula-ii aku pegang semua budak perempuan , 12 orang semuanya . tolong apa yang patut laa . lepas tu , dipacah-pecahkan lagi dalam 4 kumpulan . aku pegang kumpulan 4 . 2 lelaki , 3 perempuan . senang betul mau di urus . aku suruh focus , dorang focus . aku suruh bersorak , dorang bersorak sampai sakit tekak . hehehe .apapun memang best laa jaga budak-ii . seronok jadi fasilitator . hmm , lepas tu buat game laa . game pun ada 4 jak . 2 miss elle yang buat , 2 puan yan yg buat . 

macam tu laa ceritanyaaaa . aku ada snap gambar budak-ii tu . tapi x banyak . ada dalam kamera dslr siapa ntah . jap ekk , aku upload gambarnyaaa .


tengah pening fikir macam mana mau keluarkan 4 gelas air tanpa tumpahkan air dalam gelas .
tak boleh masuk dalam kotak yang di buat . 
alat / benda yang di bekalkan cuma 4 utas tali dengan 2 gelang getah ..
haaa , macam mana tuu ? pikir-iii .






game ke 2




usaha tangga kejayaan .. ngeh3x










muka-ii kecut perut dengan puan yan . semua buat elok-ii tau :)



aku pegang henfon , terus bersusun  . tau-ii jak aku mau ambil gambar diorang . hahah .
 sempat posing lagi ~


adik-ii semuaaa :D

haaa , ni laa diorang . kalau ada masa datang lagi yaa . aku di bagitau , memang selalu budak-ii sekolah dihantar p kolej ni untuk buat aktiviti ataupun kursus kepimpinan . tanggal 23. 2 .2013 ni ada lagi aktiviti kolej . jejak warisan . fuhh , baru sekejap aku di belajar disini , tapi dah banyak akitivti . tapi best !! belum lagi trip kolej mau ke jb n kL ( untuk kelas n practical ) fuhh , takottt ! harap-ii aku boleh buat semuanyaa :)

ok laa , setakat ni dulu story aku . lain kali , aku meracau lagi . daaa ~

Ulasan

Catat Ulasan

hai semua. terima kasih kerana singgah sini. tinggalkan komen di sini,1 pun dah okey tau? salam sayang dari Mieya..